top of page
  • Poza scriitoruluiTania Andreea

Insula Capri - ghid complet de calatorie

Actualizată în: 25 feb.

CELE MAI FRUMOASE LOCURI DE VIZITAT ÎN CAPRI ȘI TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII ÎNAINTE DE A VIZITA INSULA

Insula Capri, situată la Marea Tireniană, în Golful Napoli, este considerată una dintre cele mai vizitate destinații din Italia, fiind un mix de peisaje absolut superbe, plaje spectaculoase, străduțe înguste, magazine de lux, hoteluri și restaurante cu priveliști care iți taie răsuflarea. Acest loc era o stațiune de ralaxare încă din perioada imperiului roman. Peisajele cu pereții înalți, care parcă se prăbușesc dramatic în mare, au cucerit oamenii din cele mai vechi timpuri, chiar și când distracția și relaxarea nu erau pe lista priorităților lor.

Am ales să vizităm Insula Capri în concediul nostru de pe Coasta Amalfi, rezervând o singură zi pentru explorarea acestei bijuterii italiene. Sunt convinsă că și dacă aș fi planificat să stau mai multe zile, nu m-aș fi plictisit. De fapt, mi-aș fi dorit să am la dispoziție măcar două zile pentru a mă bucura și de plajă. Dar stiu cu siguranță că am un motiv intemeiat să revin în acest loc.

CUM AJUNGI PE INSULA CAPRI:

Pe insulă se poate ajunge cu barca sau ferry din majoritatea orașelor de pe Coasta Amalfi, Sorento, dar și din Napoli. Din Sorrento, există companii care fac curse regulate către Insula Capri, iar biletele pot fi achiziționate, fie din port, fie online. Dacă alegeți să vă întoarceți în aceeasi zi, verificați orarul pentru a ști la ce oră aveți ultimul feribot. Aveți optiunea să rezervați bilete către Capri, cu tur la Peșterile Albastre (Blue Grotto) inclus, din Positano, Sorrento, Amalfi sau Napoli.

Noi am mers cu ferry din Sorrento, iar mașina am lăsat-o împreună cu cheile, la una dintre parcările din apropiere, deoarece în perioada martie- septembrie, accesul cu mașina este permis doar rezidenților. Parcarea costă în jur de 25-30 euro pentru toată ziua.

Ca și mijloc de transport pe insulă, puteți lua un taxi, închiria un scuter sau apela la transportul în comun. Noi nu am folosit niciuna dintre aceste variante, alegând să mergem pe jos și să ne bucurăm din plin de fiecare străduță.

CUM SA PETRECI O ZI (SAU MAI MULTE) PE INSULA CAPRI:

Insula Capri se afla de foarte mult timp pe lista de locuri pe care îmi doream să le vizitez, astfel că nu am ratat ocazia avută să ajung acolo. Atât Insula Capri, cat si Coasta Amalfi, m-au făcut să mă îndrăgostesc iremediabil de Italia, care trebuie să recunosc, până atunci nu era în topul preferințelor mele.

priveliste catre isula capri italia

Odată ajunși pe insulă, din Marina Grande (locul în care ne lasă feribotul), am urcat către Anacapri via La Scala Fenicia. Această rută a fost construită de către coloniștii antici greci și pentru foarte mult timp, a fost singura cale de acces către Anacapri. Este o urcare destul de solicitantă, de aproximativ 900 de trepte, iar ultima parte a traseului este cea mai spectaculoasă.

Dacă aș da timpul înapoi, nu stiu dacă m-aș mai aventura pe această rută, deși mi-a placut foarte mult privelistea vazută de sus. În cazul în care decideți să urmați acest traseu pentru a ajunge în Anacapri, trebuie să luați în considerare căldura excesivă, dacă vă aventurați vara. Deși sunt și zone umbrite, a doua parte a traseului este fără zone de umbră. Recomand să luați suficientă apă cu voi.

scarile la scala fenicia din capri

În Anacapri, ne-am îndreptat către zona de îmbarcare pentru telescaun, pentru a urca pe muntele Solaro, cel mai inalt punct de pe Insula Capri. Acolo ne-am putut bucura de o priveliste de 360 de grade asupra insulei. Celebrele Stânci Faraglioni, care sunt emblema Insulei Capri, se văd extrem de micuțe, iar frumusețea peisajului iți taie răsuflarea.

Deși privelistea este minunată și nu trebuie ratată, totul mi s-a parut învechit și lăsat în paragină. Este și un bar/restaurant pe munte, dar nu mi s-a părut de încredere, așa că am ales să nu consumăm nimic acolo.

priveliste de pe muntele solaro din capri

priveliste din telescaunul de la muntele solaris

După ce am vizitat Muntele Solaro, am mers pe jos, până la urmatoarea destinație, Gradina lui Augustus. Nu pot spune că recomand neapărat să mergeți pe jos, distanța e destul de mare și trebuie mers pe marginea drumului. Recomand să apelați la un taxi sau autobuz.

La Gradina lui Augustus intrarea a fost gratuită. Citisem pe diverse site-uri că biletul ar costa aproximativ 3 euro, dar noi nu am plătit nimic. Vedetele acestei grădini nu sunt plantele, așa cum v-ați aștepta, ci priveliștile asupra mării și a stâncilor înalte care întâlnesc apa turcoaz.

De acolo am putut admira Poteca Via Krupp, care momentan este închisa din cauza căderii de pietre, acesta fiind, de altfel, singurul loc de unde o puteți vedea. Priveliștea asupra acestei poteci a fost preferata mea de pe insula. Din păcate poteca este închisă de câțiva ani și nu am speranța că o să mai fie vreodată redeschisă.

priveliste catre via krupp din capri

Una dintre cele mai instagramabile priveliști asupra Stâncilor Faraglioni, o găsiți tot în această gradină. Aceste stânci sunt simbolul Insulei Capri și au o importanță deosebită pentru locuitori, fiind menționate deseori chiar și în literatura italiană sau folosite ca inspirație în picturi. Trebuie să recunosc, priveliștea către ele este spectaculoasă de aici. O altă metodă de a vă bucura de frumusețea naturală a acestor stânci, dar și a întregii insule, este în cadrul unei excursii cu barca. Mai multe detalii și diverse oferte găsiți aici.

priveliste catre stancile faraglioni din capri. stâncile Faraglioni sunt un punct de atracție semnificativ și pitoresc în insula Capri din Italia

Orasul Capri este cu sigurantă, cel mai aglomerat loc de pe insulă, cu precadere pe anumite străzi, în special cele din apropierea funicularului. Este plin de oameni și nu aș putea spune dacă toți sunt turiști, sau sunt și localnici. Străduțele înguste, cu leandri colorați și flori urcătoare care completează peisajul insular, dau un aer pe care îl întalnim de obicei în filmele din anii '70 (cel puțin eu așa am simțit).

La fiecare pas întâlnim magazine cu haine, bijuterii și parfumuri, unele apartinând unor branduri de lux, altele ale unor branduri italiene pe care eu, personal, nu le cunosc. Deși erau foarte mulți oameni pe străzi, magazinele erau cam goale, fără prea mulți oameni dornici de shopping. Poți să-i condamni? Nici eu nu aș renunța la a mă plimba pe straduțe și a mă bucura de priveliști în detrimentul cumpărăturilor. Personal, nici nu am văzut vreun magazin în care să merite să intru, exceptând pe cele de suveniruri din Anacapri, de unde aș fi cumpărat tot ce însemna vase pictate în stil tradițional.

strazile orasului capri italia

strazile cu magazine de lux din capri italia

După o plimbare pe străzile aglomerate ale orașului Capri și multă Granita mai tarziu, am facut o ultimă oprire la Marina Grande, pentru suveniruri și pentru a lua masa. Ca și un mic pont legat de suveniruri, am observat că erau mult mai ieftine în aeroportul din Malpensa, în special băutura. Dacă doriți să luați ca suvenir băutură locală Limoncello, acolo este mai ieftin și fiind duty free, nu sunteți obligat să îi faceți loc în bagaj.

ALTE LOCAÈšII DE VIZITAT ÃŽN CAPRI:

Pe langă ceea ce am văzut noi într-o singură zi, pe Insula Capri se mai pot vizita:

- plajele Marina di Pennauro și Marina di Mulo;

- Villa San Michelle - una dintre cele mai spectaculoase locații din Capri;

- Punta Tragara- este un punct de belvedere asupra Insulei Capri;

- Vila di Tiberio/ Vila Jovis - reprezintă ruinele unui palat din perioada romanilor;

- biserica San Michele din Anacapri;

- biserica Santa Sofia din Anacapri;

- Certosa di San Giacomo;

- Drumeție pe Sentiero dei Fortini Borbonoci;

- Turul insulei cu barca, detalii aici.

- Plimbare cu barca către Blue Grotto, detalii aici.

- Plimbare cu caiacul prin grote ascunse, detalii aici.

- Tur privat cu barca, detalii aici.

UNITÄ‚ÈšI DE CAZARE DE PE INSULA CAPRI:

Capri este una dintre cele mai scumpe locații din Italia, iar preturile cazărilor nu fac excepție. Dacă preferați să aveți mai mult de o zi la dispoziție pentru a explora și a vă bucura de insulă, mai jos, las câteva opțiuni de cazare, care au cele mai bune note pe Booking:

- Villa Calypso - este o unitate de cazare cu camere spațioase, care are opțiune de room service. Internetul este inclus în prețul cazării;

- La Reginella Capri - este o unitate de cazare care dispune atât de camere duble, cât și triple sau de patru persoane, ideale pentru familii.

- Capri Inn - este o unitate de cazare situată lângă portul din Capri, mai exact la Marina Grande, foarte aproape de plajă. Camerele au priveliște către mare, iar internetul este inclus în prețul cazării.

- Hotel Syrene - este un hotel cu camere spațioase și piscină exterioară. Internetul este inclus în prețul rezervării.

UNDE SĂ MĂNÂNCI ÎN CAPRI:

Cel mai bine cotat restaurant din Capri, care nu are nici prețuri extraordinar de mari este Pizzeria Aumm Aumm. O locație în care puteți mânca mâncare tradițională italiană, unde pizza, fructele de mare și pastele de foarte multe feluri nu lipsesc. Este situat în Anacapri.

CONCLUZII DUPÄ‚ O ZI PETRECUTÄ‚ ÃŽN CAPRI

Ne-am propus să revenim în Capri, deoarece am ratat foarte multe lucruri de care ne puteam bucura, în mod special o plimbare cu barca în jurul insulei și la Blue Grotto. Această insulă este de o frumusețe naturală deosebită și cu siguranță, merită să îi dedicați măcar o zi pentru explorat, poate chiar mai mult dacă doriți să îi descoperiți plajele și locurile de înotat.

Vizita noastră s-a axat mai mult pe plimbat pe străduțe și mai putin pe partea care ține de natură. Impresia de la fața locului a fost cu mult diferită față de așteptările pe care le aveam, mai ales stiind că este una dintre cele mai exclusiviste locații din Italia. Nu mă așteptam să fie atât de demodată și învechită. Nu spun acest lucru ca fiind neapărat ceva negativ, ba din contră, mi-a placut tare mult atmosfera parcă din anii 70-80. Expun aceste păreri pur subiective pentru a oferi o perspectivă clară a locației și pentru a nu crea așteptări mult prea ridicate persoanelor care doresc să călătorească în Capri.

În această vacanță în care am vizitat Insula Capri, am vizitat și Pompei, Napoli și Coasta Amalfi.

Citește și despre alte locații din Italia: Genova, Portofino sau Milano.

Pentru a fi la curent cu ultimele postări, vă puteți abona, este necesară doar adresa de email, sau mă puteți urmări pe Instagram.

Mulțumesc că ai citit și spor la cât mai multe călătorii!

Fotografiile si textul sunt protejate de legea dreptului de autor.

Acest articol contine linkuri de afiliere!

Autorul acestui articol nu este responsabil pentru alegerile cititorului, indiferent de consecintele negative sau pozitive ale actiunilor intreprinse de acesta dupa citirea oricarei pagini de pe acest website!